Πρόσκληση συμμετοχής στη διαδικασία εξόφλησης (100%) των γραμματίων Νομικής Βοήθειας 2019-2023

Εκδόθηκε από

30/10/2024 17:28

nomiki voithiaΑγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,

Κατ’ εφαρμογή του άρθρου 25 του Ν. 5095/2024, σε συνέχεια της ολοκλήρωσης της εξόφλησης του υπολειπόμενου 20% των ειδικών γραμματίων Νομικής Βοήθειας των ετών 2019-2022 που είχαν υπαχθεί στη διαδικασία του άρθρου 69 του Ν. 5016/2023,

Η Ολομέλεια των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος, κατόπιν συνεννόησης με το ΤΑΧΔΙΚ, σας ενημερώνει ότι μπορείτε να συμμετάσχετε έως και τη Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024 στη διαδικασία εξόφλησης (100%) των ειδικών γραμματίων Νομικής Βοήθειας του έτους 2023 καθώς και των γραμματίων των ετών 2019-2022 που δεν είχαν υπαχθεί στη διαδικασία του άρθρου 69 του Ν. 5016/2023, ως εξής:


Διαδικασία εξόφλησης (100%) των γραμματίων Νομικής Βοήθειας 2023
(και των υπολειπόμενων γραμματίων 2019-2022)

1) Εισέρχεστε με τους κωδικούς σας στο ΟΠΣ (Portal) της Ολομέλειας >> Νομική Βοήθεια >> Επιλογή Ανεξόφλητων Γραμματίων και Υποβολή Δήλωσης ν. 5095/2024, όπου για κάθε σχετικό ειδικό γραμμάτιο Νομικής Βοήθειας στη δεξιά στήλη («Επισυναπτόμενο Αρχείο») εμφανίζεται είτε η ένδειξη «Καταχώριση» είτε η ένδειξη «Ναι».

2) Για κάθε γραμμάτιο για το οποίο στη δεξιά στήλη («Επισυναπτόμενο Αρχείο») δεν εμφανίζεται η ένδειξη «Ναι», επιλέγετε «Καταχώριση», προκειμένου να καταχωρίσετε το οικείο φορολογικό παραστατικό (τιμολόγιο).

3) Εκδίδετε το τιμολόγιο ψηφιακά -μέσω της ΑΑΔΕ (https://www.aade.gr/timologio) ή άλλου παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης- το οποίο διαβιβάζεται αυτομάτως στο myDATA, στο «ποσό αναφοράς» (με ή χωρίς ΦΠΑ, ανάλογα με το αν κατά το χρόνο έκδοσης του εν λόγω παραστατικού υπάγεστε ή τυγχάνετε απαλλαγής από το ΦΠΑ).

4) Συμπληρώνετε τα απαιτούμενα στοιχεία: Αριθμό Τιμολογίου, Ημ/νία Έκδοσης Τιμολογίου, Αριθμό Απόφασης ή ΓΑΚ, ΦΠΑ >> ΧΩΡΙΣ ΦΠΑ ή ΜΕ ΦΠΑ, καθώς και το 15ψήφιο Μοναδικό Αριθμό Καταχώρησης (ΜΑΡΚ) παραστατικού στο myDATA.

5) Επισυνάπτετε το αποθηκευμένο pdf αρχείο του τιμολογίου (στο οποίο πρέπει να εμφανίζεται ο ως άνω αριθμός ΜΑΡΚ).

6) Πατάτε «Αποθήκευση».

7) Επιλέγετε «Επιστροφή στη Λίστα» και επαναλαμβάνετε την ίδια διαδικασία για καθένα από τα σχετικά γραμμάτια μέχρι, αντί για την ένδειξη «Καταχώριση», να εμφανίζεται σε όλα η ένδειξη «Ναι».

8) Στην αριστερή στήλη («Προσθήκη») τσεκάρετε (✔) όλα τα ανωτέρω γραμμάτια και ακολούθως επιλέγετε «Συνέχεια».

9) Ελέγχετε την ορθότητα των στοιχείων που εμφανίζονται στην προδιαμορφωμένη «Υπεύθυνη Δήλωση» και εφόσον δεν χρειάζεται να γυρίσετε «Πίσω» για να κάνετε διορθώσεις, επιλέγετε «Υποβολή».

Πληρωμή (IBAN)

Η πίστωση των χρημάτων θα γίνει στον τραπεζικό λογαριασμό που είχε δηλώσει ο δικαιούχος κατά τη συμμετοχή του στις διαδικασίες του άρθρου 69 του Ν. 5016/2023.

Στις περιπτώσεις που ο ενδιαφερόμενος δεν είχε συμμετάσχει στις διαδικασίες του άρθρου 69 του Ν. 5016/2023 ή δεν είναι πλέον δικαιούχος στον ανωτέρω τραπεζικό λογαριασμό, πριν να πραγματοποιήσει την παρούσα διαδικασία αποστέλλει e-mail στο infonv@taxdik.gr, με τίτλο «Άρθρο 25 Ν. 5095/2024 - Καταβολή 100% - Δήλωση / Αλλαγή IBAN», επισυνάπτοντας τα εξής δύο δικαιολογητικά:

α) Ηλεκτρονική υπεύθυνη δήλωση (εκδιδόμενη μέσω https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/psephiaka-eggrapha-gov-gr/ekdose-upeuthunes-deloses) απευθυνόμενη προς το ΤΑΧΔΙΚ, στην οποία θα αναγράφεται το εξής:

«Δεν είχα συμμετάσχει στις διαδικασίες του άρθρου 69 του Ν. 5016/2023 / Δεν είμαι πλέον δικαιούχος στον τραπεζικό λογαριασμό τον οποίο είχα δηλώσει κατά τη συμμετοχή μου στις διαδικασίες του άρθρου 69 του Ν. 5016/2023

και για το λόγο αυτό ζητώ η εξόφληση των ειδικών γραμματίων Νομικής Βοήθειας στο πλαίσιο της διαδικασίας του άρθρου 25 του Ν. 5095/2024, να γίνει στον τραπεζικό λογαριασμό (IBAN): …………………………… της τράπεζας ………».

β) Τραπεζικό έγγραφο από το οποίο να προκύπτει το (νέο) IBAN (π.χ. απλή φωτοτυπία της πρώτης σελίδας βιβλιαρίου τράπεζας ή απεικόνιση μέσω λογαριασμού ηλεκτρονικής τραπεζικής ή άλλο σχετικό έγγραφο).

                                                                                                                   ***

ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ

ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Α
Δικαιούχος που πριν από την έναρξη της τρέχουσας διαδικασίας είχε εκδώσει έγχαρτα τιμολόγια για τα αντίστοιχα γραμμάτια:

Ακολουθεί κανονικά την ανωτέρω διαδικασία μέσω του ΟΠΣ (Portal) της Ολομέλειας (Βήματα 1-9), με τις εξής διαφοροποιήσεις:

α) Αντί επισύναψης pdf αρχείου ηλεκτρονικού τιμολογίου, επισυνάπτει σχετική ηλεκτρονική υπεύθυνη δήλωση (εκδιδόμενη μέσω https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/psephiaka-eggrapha-gov-gr/ekdose-upeuthunes-deloses) απευθυνόμενη προς το ΤΑΧΔΙΚ, στην οποία θα αναγράφεται το εξής:
«Είχα εκδώσει, πριν από την έναρξη της παρούσας διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 25 του Ν. 5095/2024, έγχαρτο τιμολόγιο για το υπ’ αρ. ………….. ειδικό γραμμάτιο Νομικής Βοήθειας. Το τιμολόγιο αυτό έχω ήδη αποστείλει (ή θα αποστείλω εντός 15 ημερών) ταχυδρομικώς στο ΤΑΧΔΙΚ (Λ. Μεσογείων 96, 11527 - Αθήνα)».

β) Αντί καταχώρησης του 15ψήφιου Μοναδικού Αριθμού Καταχώρησης (ΜΑΡΚ) παραστατικού στο myDATA, καταχωρεί στο σχετικό πεδίο 15 μηδενικά: 000000000000000.

ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Β
Δικαιούχος που δεν ασκεί πλέον δικηγορία (διακοπή εργασιών, συνταξιοδότηση, παραίτηση) και δεν είχε εκδώσει τιμολόγια για τα αντίστοιχα γραμμάτια:

Αποστέλλει σχετικό email στο retired.lawyers@olomeleia.gr:

α) δηλώνοντας -ως απλό κείμενο- μέσα στο email το εξής:
«Διέκοψα τις εργασίες μου / συνταξιοδοτήθηκα / παραιτήθηκα / κλπ, οπότε δεν μπορώ πλέον να εκδώσω τιμολόγια για την εξόφληση (100%) των ειδικών γραμματίων Νομικής Βοήθειας 2019-2023 στο πλαίσιο της διαδικασίας του άρθρου 25 του Ν. 5095/2024», και

β) επισυνάπτοντας τη σχετική βεβαίωση (διακοπής εργασιών ΔΟΥ / βεβαίωση σύνταξης e-ΕΦΚΑ / άλλη σχετική βεβαίωση κατά περίπτωση) και

ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Γ
Δικαιούχος που μετά την έκδοση των σχετικών γραμματίων έχει πραγματοποιήσει μεταβολή καθεστώτος από ατομική δικηγορία σε δικηγορική εταιρεία (και αντίστροφα)
:

Αποστέλλει τα σχετικά ηλεκτρονικά τιμολόγια, τα οποία εκδίδει με το νέο καθεστώς (νέο ΑΦΜ)   στο      nomvo-04@taxdik.gr, δηλώνοντας -ως απλό κείμενο- μέσα στο email το εξής:
«Έχω πραγματοποιήσει μεταβολή καθεστώτος από ατομική δικηγορία (ΑΦΜ: …………………..) σε δικηγορική εταιρεία (ΑΦΜ ……………………….) / έχω πραγματοποιήσει μεταβολή καθεστώτος από δικηγορική εταιρεία (ΑΦΜ: …………………..) σε ατομική δικηγορία (ΑΦΜ ……………………….)».

                                                                                                    ***

Για τυχόν διευκρινίσεις, παρακαλείστε να επικοινωνείτε με τον Πρόεδρο του ΔΣΘ, Δημήτρη Φινοκαλιώτη (6944777231), τον Αντιπρόεδρο του ΔΣΑ, Μιχάλη Καλαντζόπουλο (6945588740), τον υπεύθυνο Σύμβουλο του ΔΣΑ για τις διαδικασίες πληρωμής αποζημιώσεων Νομικής Βοήθειας των άρθρων 69 του Ν. 5016/2023 και 25 του Ν. 5095/2024, Αλέξανδρο Μαντζούτσο (6973013385) και τις υπηρεσίες της Τηλεματικής (2103398230, 231, 236).

Bar-Elections
Portal Redirection
Isocrates
Guide

Αλλαγή γλώσσας